Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Jobba hos oss

Att jobba hos oss i skärgården är inte bara roligt – utan också en fantastisk naturupplevelse. Som medarbetare hos oss blir du en viktig länk i ett litet team.

Foto: Olof Holdar

Till området Skärgårdsskolorna hör Dalarö, Muskö, Ornö och Utö skolor

Inom skärgårdsskolorna kan du arbeta som lärare, förskollärare och specialpedagog. På skolan finns även en del andra funktioner som intendent, administratör, kock, köksbiträde, vaktmästare och skolsköterska. Vi uppskattar hög kompetens och stort engagemang.

Skolorna varierar i storlek, karaktär och förutsättningar men har skärgårdens natur och möjligheter gemensamt. Ett uppdrag hos oss kan innebära arbete på en skola, men ibland även tjänstgöring på flera skolor. Vi undervisar också med hjälp av fjärrundervisning i språk.

Som medarbetare hos oss blir du en viktig länk i ett litet team. Här finns utrymme för flexibilitet och stora möjligheter för dig som vill ta ansvar. Skärgårdsskolorna arbetar för att varje enhet ska vara självbärande så långt som möjligt.

Vi arbetar systematiskt med arbetsmiljön vid våra förskolor utifrån nära samtal med chef, på arbetsplatsträff och i medarbetarsamtal. Årligen genomförs arbetsplatsundersökning för att följa utveckling och ytterligare förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare. Det finns utrymme för personliga utvecklingsplaner och vi gynnar vidareutbildning.

Vi äter subventionerad lunch och har friskvårdsbidrag samt möjligheter att utnyttja träningslokal gratis.

Senast uppdaterad: 8 mars 2019